مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چیپ تصویر EX-View CCD در دوربین مدار بسته

 



EX-View یکی از انواع حسگر تصویر CCD است که توسط شرکت SONY ساخته شده است. این حسگر دارای حساسیت بالاتری نسبت به نور است. در واقع، ویژگی اصلی این حسگر در حساسیت بالای آنها نسبت به نور مادون قرمز است. به صورت کلی این CCD ها تنها در دوربین های با قابلیت دید در شب IR مورد استفاده قرار می گیرند

EX-View یک فناوری اختصاصی SONY است که در آن فتودیود ها در ساختار CCD دارای کارایی بهتری در تبدیل فوتون به الکترون هستند. فتودیودها در واقع شناساگرهای نوری می‌باشند که میتوانند انرژی نورانی را به جریان الکتریکی تبدیل کند. علاوه بر این، هر فتودیود دیجیتالی (هر فتودیود=یک پیکسل در تصویر) دارای یک لنز میکروسکوپی است که وظیفه دریافت و متمرکز ساختن نور را بر عهده دارد.

این ساختار باعث می شود تا در مقایسه با CCD های با ورژن پایین تر سونی، حساسیت نوری تا دو برابر نسبت به نور مرئی و تا 4 برابر نسبت به نور مادون قرمز ارتقا یابد. همچنین نرخ LUX در CCD های EX-View برای هر دو نور مرئی و مادون قرمز تا دو برابر بیشتر از CCD های Super HAD سونی است.

کاربرد های چیپ EX-View در دوربین مدار بسته هایک ویژن
استفاده از این نوع حسگر برای فضاهای روباز که در آن هیچ کنترلی بر روی نور موجود در محیط وجود ندارد بسیار مناسب است.
برای استفاده در مکان هایی مانند کارخانه ها که دوربین ها در تک تک نقاط آن نصب شده اند و کاربر نیازمند تصاویری با رزولوشن بالا حتی در هنگام شب و در نور کم است.
مناسب برای مکان هایی است که نیازمند نور IR برای ثبت تصاویر هستند.


در پایان لازم به ذکر است که نباید توقع داشته باشید که نوع CCD می تواند تفاوتی را در رزولوشن تصویر شما ایجاد کند. برای مثال در روزولوشن 720TVL در یک CCD معمولی و Exview CCD جزئیات یکسانی را برای شما به نمایش می گذارد. وتنها تفاوت موجود این است که حسگر Exview دارای نویز کمتری را در شرایط کم نور است.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده