مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نحوه انجام تنظیمات PRESET در دوربین مداربسته اسپیددام

 
دوربین های مدار بسته گردان یا اسپید دام به دلیل کارایی متفاوتی که نسبت به سایر دوربین های مدار بسته دارند اغلب دارای قابلیت های متفاوت و ویژه ای هستند.

منظور از تنظیمات PRESET در دوربین گردان چیست؟
PRESET یا تنظیمات پیش فرض قابلیتی در دوربین های مدار بسته گردان است. این قابلیت در جهت راحتی کاربران و آسان سازی کار با دوربین مدار بسته PTZ در نظر گرفته شده است. با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند دوربین را برای عملکرد های مختلفی از جمله زوم کردن، فوکوس ثبت تصاویر در نقطه دلخواه و …تنظیم نماید. کاربر می تواند PRESET های مورد نظر خود را با توجه به شرایط محیطی و ویژگی های مکان مورد نظر در دستگاه ضبط DVR تعریف نماید. پس از تعریف این حالت های پیش فرض دوربین با خواندن این دستور العمل ها به طور خودکار عمل می کند. لازم به ذکر است که PRESET ها در دوربین های مداربسته گردان معمولا از تعداد مشخصی برخوردارند که البته این تعداد معمولا خیلی بیشتر از سطح مورد نیاز کاربر است.

نحوه تنظیم این قابلیت به این صورت است که برای مثال می توانید یک PRESET را بر روی درب ورودی تعریف کرده و PRESET دوم را نیز برای مشاهده راهرو تنظیم کنید. همچنین می توانید بازه زمانی ثبت تصاویر را در زوایای مختلف محوطه مشخص نمایید. برای مثال PRESET اول را روی 5 ثانیه و PRESET دوم را روی 15 ثانیه قرار دهید.

نحوه تنظیم و فعالسازی Preset های مختلف
نحوه تنظیمات PRESET ها بسیار آسان و استفاده ازآنها نیز راحت است. شما به آسانی می توانید آنها را تعریف کرده و برای مشاهده هر کدام از نقاط دلخواه خود آنها را انتخاب نمایید. نحوه تنظیمات PRESET ها به شرح زیر است:

قبل از آنکه به شرح مراحل کار بپردازیم ذکر دو نکته لازم است:

تا 255 PRESET می توان برای دوربین های اسپید دام تعریف نمود.
یک سری تنظیمات PRESET از قبل بر روی سیستم تعریف شده است که قابل حذف و تغییر نیستند.
1. در مرحله اول سراغ منوی تنظیمات Preset (preset configuration) می رویم و مسیر زیر را دنبال می کنیم:
MAIN MENU>>DOME SETTINGS>>PRESETS

2. شماره PRESET ای که قصد تنظیم ان را دارید انتخاب کنید:
برای این منظور باید به قسمت PRESET NUM بروید و بر روی IRIS+ کلیلک کنید. با بالا و پایین کردن CURSOR نیز می توانید شماره PRESET را انتخاب نمائید.

3. موقعیت دوربین را برای ثبت تصویر از نقطه دلخواه در PRESET مشخص کنید:
در این مرحله باید به قسمت PRESET PTZ رفته و بر روی IRIS+ برای تنظیم PRESET پیش فرض کلیک کنید. با استفاده از دکمه های نشانگر می توانید جهت دوربین را برای موقعیت های دلخواه تغییر دهید، پس انجام این کار برای تأیید تنظیمات و بازگشت به منوی قبلی بر روی IRIS + کلیک کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده